reede, 29. aprill 2016

Üheksas päev

Oooo, ma armastan reedeid! Kahju ainult, et postkastis pole Kroonikat. Täna oli mul hommikul esimene tund vaba. Sain kauem magada. Milline elu, päike paistis tuppa....Siis sõin mõned viinamarjad, jõin kohvi "solo" ja kooli. Esimene tund oli kunst. Lapsed pool tundi tegid teoreetilist osa, mida meie õppekavas pole, nad kirjutasid sügavtrükitehnikate teooriat ja siis alustasid praktilise tööga. Neil läks ka teine tund edasi kunstiga, aga mina suundusin kunstiajaloo tundi, kus täna käsitleti uut osa. Oli jällegi huvitav tund. Siis aga oli koolis jälle probleem. Kaks poissi läksid kaklema. Üks ei salli teist ja vastupidi, oli "kukepoks" ja solvamine ning kooli kutsuti politsei, kes poisid lahutas ja kaasa viis. Tegemist on probleemsetest peredest pärit poistega. Tunnis eelmistel päevadel tundusid täitsa lahedad kutid olevat. Oli sagimist ja segadust. Ja siis algasid minu kaks tundi. Esimene oli kooli parima klassiga, tunnis oli 25 last ja nad olid head kuulajad ja tegid tööd kaasa, teemaks oli Eesti ja põhjused, miks Eestit külastada, tutvustasin ka natuke meie keelt. Nad olid supertublid ja neil tekkis huvi Eesti vastu. nad arvasid, et ma olen hea keeleõpetaja ja neil oleks hea meel kui ma jääks kauemaks, aga mais nad juba lõpetavad kooli. Nad tahaks kõik Eestisse ülikooli õppima või reisile tulla. Teine tund oli nende paralleelklassiga, kes ka lõpetavad. No Carlos (eile kirjutasin temast pikemalt) muidugi puudus, koolis oli 23 last. Nad olid samuti armsad ja viisakad. Ainult kiidusõnad neile. Tundsin, et  50 minutit sobib mulle....minu lapsed teavad, et ma sageli kasutan minuteid vahetunnist, seega 50 minutit ongi mulle sobivam. Igatahes olin väga õnnelik kui tunnid läbi said, sest eks natuke pabistamist käis asja juurde. Vestlesime veel lastega  viis minutit ja siis läksime Dosi koju, vestlesin natuke tema tütrega ja siis siirdusime sööma. Dicarna liitus meiega. Direktor tahtis ka tulla, aga tänased probleemid lastega tingisid kiire vestluse vanematega. See oli mingi söögikoht, mis asus 10 minuti kaugusel ja oli rahvast pungil täis, meil oli laud reserveeritud. Omanik oli ka kohal ja talle pidavat kuuluma ümbruskonnas üle 20-ne toidukoha. Sõime vene salatit ja siis prae mõõkkalast. See oli väga maitsev. Eriti hea oli ta sidruniga ja rukkolaga. Magustoiduks sõime jäätist. Loomulikult tuli siis edasi minna ka kohvi-teed jooma. Istusime välikohvikus ja nautisime ilma, vestlust ja inimesi. Ja kus on mitu õpetajat, seal on õppenõukogu. Kell kaheksa jõudsin hotelli ja nüüd natuke puhkan ja vahetan riided ja siis läheme välja salsat tantsima, täna on ju reede! Homme sõidavad paljud õpetajad mägedesse suvilatesse ja kujutava disaini õpetaja Juan sõidab Brasiiliasse tütrele külla. Väike Rosa (koolide inspektor, endine direktor) sõitis täna viieks päevaks Londonisse ja tervitab kõiki, saan temaga pikemalt kokku teisipäeval või kolmapäeval. Ja veel hea uudis! Esmaspäev on koolivaba päev, sest ka siin on 1. mai püha ja kui püha on pühapäeval, siis tuleb ka esmaspäev puhata, sest inimene peab saama vaba päeva ikka. Samas toidupoel oli silt, et on kaks päeva suletud! 2. mai on ka Madriidi püha. Kuna kõik lahkuvad homme pikale nädalalõpule, siis ma lähen homme SPA-sse ja kunstimuuseumi ja pühapäeval teen ka muuseumituuride päeva. Esmaspäeval on meil aga juba plaanid tehtud, kirjutan neist pikemalt hiljem ja teisipäeval on mul ju jälle vaja tunde vaadata ja anda! Tänase päevaga tundub mulle, et võiksin vabalt elada Madriidis ja olla siin õpetaja ja saan kinnitust sellele, et mulle meeldivad suurlinnad: Madriid, London, Berliin, Hong Kong jne.
Kunstitunni õpilase töö (minu naaber). Töö valmis päeva lõpuks.

Salat
Selline on siis koolipäevik (kõigil on sarnane!)
Kunstiõpetuses minu naaber
Kunstiõpetus
Praad mõõkkalast