teisipäev, 26. aprill 2016

Kuues päev

Tänane päev algas nagu ikka hommikusöögi ja jalutuskäiguga kooli. Esimene tund oli kujutava disaini/joonestamise tund. Tund oli hispaania keeles ja õpetaja püüdis laste abiga kõik olulise ka tõlkida. Väga abivalmis õpetaja. Ta kahetseb väga, et omal ajal inglise keelt ei õppinud. Tund on tehniline disain/joonestamine. Täna harjutatakse, homme on eksam. Tegemist on kolmnurga peegeldamise ja 4D-ga nagu õpetaja ütleb ja lapsed naeravad....... Klassis on väga vana mööbel (nagu kogu koolimajas). Lauad-toolid on värvitud roheliseks. Tahvel on roheline ja jube halvasti on näha, mida tahvlile joonestatakse. Õpetaja joonestab tahvlile ja esimest korda kasutatakse dataprojektorit ja joonis kuvatakse rohelisele tahvlile. Vaesed lapsed ja nende silmanägemine! Joonestab õpetaja kindlakäeliselt ilma joonlauata, mallita, sirklita ja nii ka lapsed ja nende portfoliod on imelised. Neil on väga ilus käekiri. Laura lubas mul teha ka foto oma portfoliost. Klassis on 30 last. Teine tund on inglise keel. Kohal on 12 last, sest paljud on muusikaprojekti proovis. Tunnis kuulatakse ja harjutatakse grammatikat. Teemaks on tervis. Alguses on õpetaja mures, et modaalverbid on lastel ununenud, aga selgub, et kõik tuleb meelde. Kolmas tund on õpetajal vaba ja jälle selgub, et ta on pandud asendusõpetajaks hispaania kultuuri ja kirjanduse tundi. Lapsed peavad kordama eksamiks iseseisvalt. Vaesed lapsed, see õpik kaalub vist 5 kilo, ta on paks ja suur ja raske, samas pole kõvade kaantega ega pole ka läikpaberit, ammugi illustratsioone. Vahetunnis panen tähele, et kui koolis suudlevad suured lapsed ei tehta välja, väiksemad lüüakse laiali ja nad alluvad. Jällegi vahetund, vestleme õpetajatega. Uurin, mida nad vahetundides teevad. Nad ütlevad, et ei jõua WC-s ka käia, vahetund on 5 minutit, koolil on kolm maja ja lisaks pead jõudma võtta materjalid osakonnast, lahendama probleeme jne. Söögivahetunnil õpetajad ei kohvita ega söö, aga nad ütlevad, et see on tervisele väga kahjulik. Lihtsalt pole kohta ja aega ka mitte. Samas nii kui tunnid lõppevad, siis minnakse kohe ära, koolimajas lisatööd ei tehta. Parandamine, ettevalmistamine ja kõik muu kooliga seotud on kodus kaasas. Neljanda tunni lapsed on mulle juba tuttavad. Järjekordselt on neil probleeme rahunemisega. Täna on neid koolis 14 ja neil on eksam. Nende eksam on meie mõistes arvestuslik kontrolltöö. Nad ei süvene enamasti ja töö saab valmis ruttu. Üks laps keeldub kohe ja hakkab magama, teine natukese aja pärast. Mõni kõlgutab jalgu, mõni piilub naabrilt eespoolt või tagapoolt, aga töösse on süvenenud neli-viis last, reedel saan teada, kuidas neil läks. Veel üks tähelepanek: õpetajat kutsutakse eesnime pidi, samas Dosi on nime lühend, tegelikult on õpetaja nimi Adosinda, aga seda lapsed ei teagi vist nagu aru saan. Hispaanias lõpevad tüdrukute nimed enamasti a-ga: Kristina, Maria, Marta, Paula, Leena, Violeta, Veronica, Lidia, Andrea, Rosa jne. Samas paljud poisid on Xavierid või Carlosed. Viies ja kuues tund on õpilastega, kes ka eilsest tuttavad. Nad tegelevad omadussõnadega, õpetaja tuletab meelde otsest ja kaudset kõnet ja nad moodustavad lauseid. Õhtul ootab meid ees kontsert. Kooli lauluõpetaja on koos kolme Madriidi kooliga valmistanud ette esitluse, mis üllatab mind oma ülesehituse ja haaravusega. Lapsed on valitud selliselt, et nad pole muusikakooli lapsed, nad on õppinud aasta-paar antud kava ja nüüd neli kooli ja neli õpetajat esitavad seda publikule. Osa publikust on huvilised, osa külalised ja osa vanemad. Meie koolist on direktor, õppealajuhataja, lauluõpetaja, mina, Dosi (inglise keele õpetaja), tehnilise joonestamise õpetaja, hispaania keele õpetaja ja veel üks, ma ei tea, mis roll tal on koolis. Kui kontsert lõpeb, siis õpetajad kallistavad põsemusidega kõiki õpilasi ja vestlevad fuajees laste ja vanematega ja siis minnakse ühiselt kohvi-teed jooma ja muljetama. Jälle saame koju südaööl. Madriidi suurde ja kuulsasse Kontserdimajja jõudmiseks tuleb hotellist minnes kolm korda metrood vahetada. Minnes kohtasin kaht eesti keelt kõnelevat noormeest, kes tööasjus Madriidi sattusid. No maailm on ikka tõesti väike!
Eksam
Muusikaprojekt
Eesreas juhendajad ja abilised
Tehniline disain/joonestamine
Salat Ibis

Kooli direktor, Dosi, Dicarna
Inglise keel

Kommentaare ei ole: