reede, 22. aprill 2016

Teine päev

Ajastutruu riietus
Tänane päev algas veidi hiljem kui tavaline koolipäev, sest võõrustajad lubasid mul veidi hiljem kooli minna ja kuna ma teed tean (olen antud koolis juba viiendat korda erinevatel põhjustel), siis väike hommikusöök ja kell pool kümme kooli. Kohtumine direktoriga ja õppealajuhatajatega, kooli tugipersonaliga. Tervitused ja formaalsed kõned. Ja siis...... täpselt tunni alguses selgub, et õpetaja, kelle töövari olen, peab tundi saatma asendusõpetaja (asendusõpetaja on noormees USA-st, kellega põgusalt tutvun) ja hakkama arutama oma klassi õpilase muret. Klassikaaslased teatavad, et klassiõel on sügav depressioon ja algab töö tugisüsteemidega, mulle tõlgitakse oluline ka inglise keelde...WOW! Probleemist ja selle lahendamisest ma kahjuks avalikult kirjutada ei saa, aga põnev oli jälgida tegevusi..... Ja siis anti mulle kooli pääsemiseks võti. Hommikul lasksin kella aia taga...koolid on siin lukustatud, et kaitsta kooliperet ja õpilasi. Reas on palju koole ja kõik on lukustatud aedade taga. Ma olen teeninud kiiresti usalduse ja saan isiklikud võtmed, millega saan esmaspäeval kooli ja keeleõppe osakonda, samuti saan kooli plaani ja nelja õpetaja tunnikavad, kelle tunde ma varjutama hakkan. Tunnid on: inglise keel, tehniline joonestamine, praktiline joonestamine, kunstiõpetus ja kunstiajalugu ja loomulikult lubab direktor vajadusel vaadata ükskõik millise õpetaja tunde, sest see on teretulnud. Algab lõuna. Kell 11.10-11.40 on koolis lõunapaus. Tutvun koolis õpetajatega, vestleme ja siis suundun aktusesaali, kus on üleval veel kaunistused eelmisest Erasmusplus projektist..... nii südantsoojendav. Dosi ütleb, et viimane Comenius ja Erasmusplus on sageli kõneaineks ja kohe tekivad ka ideed, mida võiks koos teha, aga sellest hiljem. Algab üritus, mis on keeleosakonna korraldatud. Don Miguel de Cervantes Saavedra surmast saab sel aastal 400 aastat ja samuti saab 400 aastat William Shakespeare surmast. Homme on Hispaanias seetõttu raamatupäev, kuna laupäeval kooli pole, siis tähistatakse koolis raamatule pühendatud õppepäeva täna. Saal on vaikne. Õpetajad on riietatud ajastutruult ja teema juhatatakse sisse ning siis vaatavad lapsed kolme videot antud kirjanikest ja nende tuntumatest tegelastest. Lapsed jälgivad vaikselt ja kahe tunni pärast on nad priid, koolipäev saab nende ja minu jaoks läbi ning suundun päikselist ilma nautima. Jalutan ja naudin sööki Aasia köögis, mitte et mulle Hispaania toit ei maitseks...täna on lihtsalt selline otsus ja toit on suurepärane. Homme siis varahommikul koolitusele.

Kooliaed
Seinakaunistus

 
 
Kool