esmaspäev, 9. mai 2016

Kokkuvõtteks

12. mai 2013 oli see kord kui viis selle kooli last ja Dosi, Dicarna ja Rosa olid Illukal!


Ja nüüd ehk blogi oodatuim osa:

Miks ma läksin?
Ma tahtsin saada õpetamiskogemust võõras riigis ja 100% võõrkeeles. Ma tahtsin end proovile panna.

Mida ma õppisin?
Õppisin seda, et õpetada ei tule õpikut, vaid ainet ja seda et õpetaja ja kooli tööst sõltub 60 protsenti lapse tulemustest/edust (õpetaja osa on 33 protsenti ja kooli juhtkonna osa on 27 protsenti) - nii mu Hispaania kollegid väitsid. Vaadake koolide edetabeleid - eesotsas on need koolid, kus tugevad ja pädevad õpetajad ja andekas ning edumeelne juhtkond.

Mida ma arvan Hispaania koolist ja koolisüsteemist?
Kesiste võimalustega (pimedad ja külmad klassiruumid, veaevuloetav kiri tahvlil, vähesed infotehnoloogilised vahendid, pidev konstekteerimine) on võimalik säilitada koolirõõm. Rõõmsad ja energilised õpetajad ja lapsed ümbritsesid mind, neil oli sära silmades ja vaatamata kesistele tulemustele on neis elurõõmu ja heatahtlikkust.  Ma ei märganud ka võõrviha. Kas seda saab päikesest või rohkelt värskes õhus viibimisest, heast palgast või elustiilist-ma ei tea.
PISA tulemused on Hispaanias kesised, elatud on üle mitmeid haridusreforme, aga tulemused on tagasihoidlikud. Koolidele on antud küll rohkem autonoomiat, rohkem panustatakse innovaatilisse õppesse, distsipliini, õpetajate enesetäiendamisse, koolidel on uued arengukavad, aga ikka on õppetulemused madalad võrreldes teiste Euroopa Liidu liikmesriikidega, milles asi?

Koolisüsteemist:
Lasteaed sageli algab kuuendast elukuust ja kestab kolmanda eluaastani, algkool on kuuendast eluaastast kuni kaheteistkümnenda eluaastani. Põhikool kaheteistkümnendast eluaastast-kuueteistkümnenda eluaastani ja kuusteist kuni kaheksateist on keskooli päralt (bachillerato). Valida on nelja suuna vahel: kunst, humanitaarteadused, tehnoloogia/teadused ja loodushoiu vahel.  Antud koolis, kus mina viibisin, seal loodushoiu eriala ei ole. Edasi on tee kõrgkooli. Nüüd on võimalik õppida paralleelselt kaht eriala ja seda tuleb teha siis kolme aasta asemel kuus aastat ja saada kaks eriala (rahvusvahelised suhted ja juriidika; psühholoogia ja filosoofia, filosoofia ja majandus jne.)
Hispaaniakeelsed koolid ja kakskeelsed koolid (enamus õppeaineid on inglise keeles).
Kooliaasta algus septembri keskpaigast ja kestvus juuni lõpuni.

Mille üle imestan ikka veel?
Kuidas on võimalik panustada nii palju keeleõppesse ja keelt mitte osata?

Kas ma läheksin Hispaaniasse õpetajaks?
Kui ma tunnen, et on õige aeg, siis läheksin kahtlemata.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar